Közlekedési koncepció

Keszthelyen a megelőző években a következő közlekedésre vonatkozó tervezési munkákra került sor:

ˇ 1992: az állami és helyi úthálózaton forgalom számlálás végzése.

ˇ 1998 évben elkészült Keszthely fizető parkolásra vonatkozó terve, majd 1999 évben az 5/1999(III.25.) sz. önkormányzati rendelet alapján V. 15.-én bevezetésre került.

ˇ 2000: az Önkormányzat rendeletet alkotott (34/2000.) a városközpont szabályozási tervéről, amely önálló közlekedési munkarészt tartalmazott.

ˇ 2002: jóváhagyásra került Keszthely-Hévíz település szerkezeti terve, amely részletes forgalomszámláláson alapuló közlekedés fejlesztésére vonatkozó javaslatokkal együtt.


Keszthely Város közlekedési Koncepciójának legfontosabb célkitűzése, munkamódszere:

A közlekedési koncepció legfontosabb feladata, hogy a jelenlegi forgalmi viszonyok alapján tárja a Képviselő Testület elé, hogy mit kell tenni annak érdekében, hogy Keszthely megőrizze, továbbfejlessze üdülő városi jellegét oly módon, hogy ez együtt járjon a lakóterületek, közterületek minőségének a környezet színvonalának javulásával.

A közlekedés egyrészről a kapcsolatokat, kommunikációt könnyíti, másrészt zavarja, ellehetetleníti, és veszélyezteti az emberek életét. Az egyik oldal javulásához elengedhetetlen a másik oldal számára korlátok állítása.
A koncepció a jelen közlekedési viszonyi 2004 évi felmérését követően a közlekedést meghatározó korrelációs összefüggésekből modellszámítás segítségével szimulálja a jövőben várható közlekedési és környezeti viszonyok változását.
Természetesen súlyponti kérdés a belváros forgalmi szerepének kérdése, amely nem nélkülözheti a közlekedési szempontok mellett megannyi más társadalmi, gazdasági, kulturális, politikai megközelítést sem.

A koncepció alapját a jelenlegi forgalmi viszonyok képezik, meghatározzuk a nyári csúcs forgalmát és a motorizációs trendeknek megfelelően elvégezzük a forgalom előrebecslését 15 évre, 2020-ra. Ehhez a távlati forgalomhoz hozzárendeljük a településszerkezeti terv által előrevetített fejlesztéseket. Ezáltal könnyen belátható, hogy egyes, legtöbb esetben állami kompetenciákba tartozó fejlesztések elmaradása milyen következményekkel jár Keszthely belterületén.
A belváros forgalmi rendjének felülvizsgálatánál a jelenlegi forgalomból és a jelenlegi úthálózat szerkezetéből indultunk ki, mivel jelen körülmények között is lényeges javulás érhető el újabb fejlesztések nélkül.
Jelen koncepció a munkaközi koncepció a felmerült észrevételek, a szakhatóságok, üzemeltetők észrevételeinek felülvizsgálata alapján készült el.

 

A közlekedési koncepcióval kapcsolatban letölhető anyagokat ide kattintva éri el.

(A rajzi mellékletek tájékoztató jellegűek)

 

 

 

 

 

 

Programnaptár
Hírek, hirdetmények