Keszthelyen is népszerűsítették a Giro-t

2022. április 27. (szerda)

Budapestről rajtol el a Giro d’Italia május 6-án. Az országúti kerékpárversenyt népszerűsítő road shownak Keszthely is helyszíne volt. Az összejövetelen biciklis programok, szurkolói fotópont, pumpáló verseny és játékok is várták a látogatókat. A kétkerekű járművekkel érkezők felvezető kerékpártúrára is elmehettek a nagykövetekkel.

A reggeli óráktól lehetett regisztrálni az eseményre. A kerékpárosok Giro d’Italia-s kulacsot, sapkát és pólót is kaptak ajándékba. Vonyarcvashegyig tartó kis túrára és kis-balatoni körtúrára is benevezhettek a bicajosok.

„Marcaliból jöttem és nagyon szeretek kerékpározni. Ahova lehet mindenhova regisztrálunk és megyünk. A Giro-t meg szoktam nézni a TV-ben, Valter Attilának nagyon drukkolok, úgyhogy ezt a napot is ennek szánjuk.”

A Road Show-kon a Giro d’Italia nagyköveteivel is találkozhattak az érdeklődők. Keszthelyre Stephen Roche, az 1987-es verseny győztese látogatott el.

„A legtöbb magyarországi ember nem tudja, hogy mit is jelent a Giro, mekkora verseny ez. Hallottak Valter Attiláról, tudják, hogy rózsaszín pólót húzunk, de a verseny nagyságáról nincs tudomásuk. És azt gondolom, hogy ezek a rendezvények arra is jók, hogy megmutassák, hogy jé, ez tényleg ekkora verseny? Bízom benne, hogy inspirálhatjuk a fiatalokat, hogy ők legyenek a következő Valter Attilák. Szeretnénk felhívni a figyelmet a kerékpárra, mint sportra is.”

A Fő téren különböző biciklis játékok is várták a látogatókat. Trükkös bringákat próbálhattak ki, a bátrabbak akadálypályákon mehettek keresztül. A rendőrség KRESZ-kvízzel készült. Itt az is kiderült, hogy mennyire vannak tisztában a kerékpárosok az elsőbbségadás szabályaival. A Giro d’Italia minden bicikli-szeretőnek fontos. A TEKER Egyesület tagjai már kilencedik éve segítenek a versenyen.

„El se hittük, hogy ez egyszer Magyarországról fog indulni. ’20-ba nagyon nagyot csalódtunk, ott összeomlottunk, ott sírtunk, viszont most, hogy újra van lehetőségünk, ez valami fantasztikus, nagyon örülünk neki és készülünk rá nagyon.” – emelte ki Karádi Szabolcs az egyesület elnöke.

A Grande Partenza, azaz a Nagy Rajt május 4-én, szerdán a Hősök terén kezdődik csapatbemutatókkal. Az éles verseny május 6-án a Budapest-Visegrád szakasszal indul.

„Nagyjából egy olyan 8-850 millió nézőre tehető, akik csak a televízió képernyőin keresztül követik a Giro d’Italia különféle szakaszait. El lehet képzelni, hogy országimázs építés szempontjából micsoda közönséget jelent ez Magyarországnak. Egyfajta ablakot nyitunk a világra tulajdonképpen a Grande Partenzán keresztül. Lehetőségünk lesz, hogy megmutassuk csodálatos fővárosunk legszebb, legemblematikusabb helyszíneit.” – fogalmazott Csisztu Zsuzsa szóvivő.

A versenyzők Keszthelyen is keresztültekernek a megmérettetés harmadik szakaszában. Az útvonal tervezésénél kiemelt szempontja volt a szervezőknek, hogy turistákat hívogató nevezetességeket is megmutathassanak a világnak.