Hivatali ügyintézések rendje

2018. december 21. (péntek)

A karácsonyi és szilveszteri időszakban a hivatalos ügyintézések rendje alkalmazkodik az ünnepekhez, így elindulás előtt érdemes előbb tájékozódni. A keszthelyi és a hévízi Járási Hivatalok január másodikától már újra várják az ügyfeleket, ám a keszthelyi Polgármesteri Hivatal az elektronikus szakrendszerekre történő átállás miatt csak két nappal később áll a lakosság rendelkezésére.

A keszthelyi Járási Hivatal – hasonlóan az ország más járási hivatalaihoz – 2013 óta áll az állampolgárok rendelkezésére. A hatósági ügyeket napjainkban hat osztályon intézik és összesen száztíz dolgozó végzi a munkát. Fontos változás lesz január másodikától, hogy az élelmiszerbiztonsági és állategészségügyi osztályon hétfői, szerdai és pénteki napokon már 7:30-kor megkezdődik az ügyfélfogadás.

„Az idei évben több, mint százötvenezer ügyfél fordult meg a Járási Hivatalban” – mondja a hivatal vezetője. Elmondta: a 2013-as adatokhoz képest ez a szám az akkori kétszerese. Varga Andrea szerint a kormányzati törekvések nyomán ennek csökkennie kellene a vállalkozások, különböző cégek és a jogi képviselők számára kötelezővé tett “e-közigazgatásnak” köszönhetően. Az internetes felület az ünnepek alatt is elérhető lesz, ám a hivatal zárva tart majd.

„December 27-én, csütörtökön a hévízi és a keszthelyi kormányablakunk is reggel 8:00-tól este 6:00 óráig várja az ügyfeleket. Pénteken pedig a szokásos ügyfélfogadási rendben minden osztályunk nyitva lesz: a kormányablakok tekintetében Keszthelyen 8:00-tól 12:00-ig, Hévízen pedig 8:00-tól 14:00 óráig várjuk az ügyfeleket. Szilveszterkor munkaszüneti napot tartunk, hiszen ezt már ledolgoztuk egy szombaton decemberben” – tette hozzá Varga Andrea.

A keszthelyi és a hévízi Járási Hivatalokban január másodikától a normál ügyfélfogadási rend szerint fogják megkezdeni a 2019-es munkát. Az e-közigazgatás egy éves türelmi idő után pedig ekkortól szigorodik majd. Célszerű a cégeknek, az egyéni vállalkozóknak, a jogi képviselőknek, a különböző állami szerveknek, önkormányzatoknak az ügyfélkapura vagy cégkapura átvinni az ügyeik intézését.

A keszthelyi Polgármesteri Hivatalban ugyan január 2-ától már megkezdődik a munkahét, viszont az első ügyfélfogadási nap január 4-én pénteken lesz csak. Ennek oka az elektronikus szakrendszerekre történő átállás, ami a kisebb településeken már ebben az évben lezajlott. Most a városokban történik meg ez a lépés. Horváth Teréz jegyző elmondta: 2013-tól vezették be a képviselő-testület jóváhagyásával, hogy nyáron egy kéthetes időben, illetve karácsony és szilveszter között igazgatási szünetet tartanak. A dolgozók számára ilyenkor adják ki a rendes szabadságot; az ügyeletben vagy készenlétben munkát végző pedig az esetleges elmaradásait fel tudja dolgozni. Ezt a hetet még normál munkarendben látják el.

A jegyzőtől megtudtuk: „Az idei évben még ezen a héten dolgozunk teljes létszámban a hivatalban. Pénteki napon nyolctól délig van még ügyfélfogadás, van lehetősége az ügyfeleknek az összes ügyüket elintézni. A két ünnep között rendelkezésre álló két munkanapon igazgatási szünet lesz a hivatalban. Pénteken, 28-án nyolctól délig csak az anyakönyvvezető tart ügyeletet, a halotti születési anyakönyvi kivonatok ügyintézése tárgyában.”

2018-ban eddig 22300 körüli a kérelemre indult ügyek száma a polgármesteri hivatalban. A hivatalból végzett és az önkormányzati feladatokkal együtt összesen 40-42 ezer az itt elintézett idei esetek száma.

Tüskés Balázs – Keszthelyi Televízió
http://tvkeszthely.hu/hirek/9336/hivatali-ugyintezesek-rendje/?fbclid=IwAR2pCc3bZ1P86zYmmqKZl91KowLuFsoVu-BCqMww1YHPlOhMUDOH_Iheang