Egyeztessünk időpontot!

2021. január 12. (kedd)

Keszthelyen az Alapellátási Intézetben tizenegy háziorvos, négy fogorvos és öt gyermek háziorvos végzi az ellátást. Az intézmény keretein belül működik a védőnői szolgálat is. A koronavírus járvány ideje alatt a lakosságnak az intézet működését is meg kellett tanulni. Mára megszokták a betegek és a hozzátartozók, hogy az ellátást illetően is újdonsággal kell szembenézni.

Keszte Gábor az alapellátási intézet vezetője. Azt mondja már 2020. márciusától tájékoztatják folyamatosan a lakosságot a koronavírus járvány miatt megváltozott intézeti rendről.

„Minden orvosi rendelésre, beleértve a fogászati,gyermekorvosi, felnőtt orvosi ellátást, előzetes telefon bejelentkezés alapján kerülhet sor. Ez azt jelenti, hogy felhívják az illető orvost. Asszisztens, orvos ad időpontot, amikor be kell jönni, be lehet jönni az Alapellátási Intézetbe. Természetesen vannak olyan esetek amikor nem kell bejönni az intézetbe. Ha valakinek a rendszeresen szedett gyógyszerei pl. elfogynak,akkor azt elég telefonon jelezni a háziorvos részére. Most már az informatika olyan fejlődést ért el, hogy gyakorlatilag a receptekért sem kell bejönni az intézetbe, hanem az ún. felhőalapú szolgáltatás alapján a patikákban látják. Tehát a betegnek csak a patikába kell menni a TAJ számával együtt.”- mondta Keszthely Gábor.

A recepteket a hozzátartozók is ki tudják váltani a TAJ kártya bemutatása mellett. Természetesen a fogászati ellátásra minden esetben időpont egyeztetést követően lehet az orvosnál megjelenni- mondta az intézetvezető.

„Szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét egyébként arra, hogy ha kapott időpontot, akkor lehetőleg az időpontra érkezzen. Előtte öt perccel. Lehetőleg ne késsen, mert akkor feltorlódhat a betegforgalom. Illetve sokkal korábban se jöjjön, mert amíg nem kerül sorra. Nem tudjuk beengedni a rendelőintézetbe. Természetesen ugyanazok a szabályok érvényesek mint tavasszal. Tehát akinek felső légúti tünetei vannak, lázas, az nem jöhet be az intézetbe. Ezt a portánál a betegirányítóink ellenőrzik is, hiszen minden belépőnél lázmérést végzünk. Aki esetleg lázas, azt az orvoshoz konzultációra továbbítjuk.” adott tájékoztatást Keszte Gábor.

Torlódás esetén az épület előtt felállított sátorban kell várakozni. A lázas betegek vizsgálatára a földszinten fenntartott rendelőben kerülhet sor. A táppénzes papírt és beutalókat illetően szintén telefonon kell egyeztetni. A papírok átvételére szintén a bejárati betegirányításon kerülhet sor 8-16 óra között. Az ügyelet a megszokott módon működik.

„Ebben semmi változás nincs. Ott is természetesen, ha olyan jellegű betegség van, célszerű először telefonon felhívni az ügyeletet és a mentésirányítással közösen megkapja a beteg a megfelelő információt, hogy be kell jönnie, mentőt kell hívnia vagy esetleg az ügyeletes orvos felkeresi a beteget a saját tartózkodási helyén és megfelelő ellátásban részesíti.”- mondta el az intézet vezetője.

A gyermekorvosi rendelésekre is telefonos egyeztetést követően kerülhet sor. A védőnői szolgálat esetében is törekedni kell a találkozások minimalizálására, így tanácsadásoknál is időpont egyeztetés szükséges. A sürgősségi ellátásra szoruló betegeknek azonban minden esetben azonnal el kell menni a rendelőbe.

Hegedüs Éva – Keszthelyi Televízió

https://tvkeszthely.hu/hirek/7722-egyeztessunk-idopontot