Átadták a keszthelyi vasútállomást

2017. március 30. (csütörtök)

Korszerű épület-megújult utastájékoztató

Átadták a mintegy 469 millió forintból megújult keszthelyi vasútállomást. A korszerű épületnek, a megújult utastájékoztató rendszernek és a buszállomás közelségének köszönhetően egy új közlekedési csomópont jött létre a városban. A keszthelyi beruházás a MÁV országos korszerűsítési projektének része volt, melynek célja a vasúti közlekedés versenyképességének javítása és az utasok teljes körű kiszolgálása. Keszthelyen nagyjából 5000 utazó fordul meg naponta a nyári időszakban.Érkezik a vonat a megújult keszthelyi vasútállomásra. A 2015-ben kezdődött projektnek köszönhetően megújultak a külső és belső utasforgalmi terek és javult az utaskiszolgálás színvonala is. Az utazóközönség a felújítási munkálatok alatt egy konténerben vásárolhatta meg a menetjegyet és ez szolgált váróteremként is. A keszthelyiek és az ide érkezők is nagy örömmel vették birtokba az új állomást.

„Nagyon szép, modern, jók a színösszeállítások véleményem szerint. Nyáron nyaraltunk itt egy hetet, akkor már olyan félkész állapotban volt. Most Hévízről jövünk, és csodálkoztam, hogy mennyire kész van.” – mondta egy utazó, Gyalai Gábor.

A megnyitón Ruzsics Ferenc köszöntötte az egybegyűlteket. Keszthely polgármestere elmondta, a városvezetés azt szerette volna, ha korabeli, monarchia-stílusban tervezik meg az épületet. Mára azonban látható, funkciójának megfelelő, 21. századi színvonalú vasútállomása lett a városnak. Beszédet mondott a térség országgyűlési képviselője is. Manninger Jenő hangsúlyozta, javában zajlik a dél-balatoni vasútvonal felújítása, a tervek szerint a nyár elején újra elindulhat a vonatforgalom a déli parton. A korszerűsítésnek köszönhetően mindössze 2,5 órára rövidül a Keszthely és Budapest közötti menetidő. Az állomásfejlesztések fontosságáról, és a keszthelyi csomópont szerepéről Pál László, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese beszélt.

„Az a célunk, hogy a vasúti közlekedés, a vasúti szolgáltatás, mint közösségi szolgáltatás, egyre versenyképesebb legyen. Nekünk az az elképzelésünk, hogy az egyéni közlekedéssel szemben egy jó alternatívát kell biztosítani, és ha ezt a jó lehetőséget tudjuk biztosítani, ahol korszerű utastájékoztatás mellett, korszerű átszállási lehetőség mellett, és kényelmes és tiszta állomásokon az utasok számára egy vonzó szolgáltatást tudunk nyújtani, akkor az egyéni közlekedéstől sikerül nekünk megnyerni utasokat. Nekünk az a célunk, hogy minél többen a mi szolgáltatásunkat vegyék igénybe.” – tájékoztatott a stratégiai vezérigazgató-helyettes.

A köszöntő beszédek után az elöljárók a megújult peronon vágták át a nemzeti színű szalagot és adták át jelképesen az állomást az utasoknak. A keszthelyi állomásépület 1903-ban épült, 1962-ben azonban teljesen átalakították. A 482 négyzetméter alapterületű állomás jelenlegi felújításánál igyekeztek megőrizni az épület karakterét, így megmaradtak a falat borító terméskövek. A nyári váró város felőli oldalán, sérült állapotuk miatt el kellett távolítani a halacskás kerámiarácsokat, ezt halmintás üvegfal beépítésével pótolták. Az állomásra való bejutást és a peronra kijutást is akadálymentesítették, a kerékpárosoknak új tárolókat hoztak létre. Az épület energetikai korszerűsítése is megtörtént. Megújuló energiákkal biztosítják az épület hűtését és fűtését. A buszállomás közelsége biztosítja a helyi autóbuszok csatlakozását a MÁV járataihoz, az utasokat digitális tábla tájékoztatja a menetrendről. Az állomás átadása közel másfél évet csúszott, a kivitelező szerint ennek oka a számos, előre nem látható műszaki probléma volt.

„Ma a jogszabályoknak megfelelően egy olyan jellegű műszaki problémát, amely előre nem volt látható, csak egy bizonyos mértékig és bizonyos körülmények között lehet megcsinálni anélkül, hogy egy közbeszerzési eljárást le ne folytassunk. A közbeszerzési eljárást ráadásul minősíteni kell, és mivel támogatott projektről volt szó, ezért az eljárás tekintetében, ezt még a támogató szervezettel is jóvá kellett hagyatni.” – tájékoztatott Szencz Lajos, az SZ-L Bau Építőipari és Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.

A kivitelezés során a vasútállomáson fészkelő molnárfecskék sorsa is problémát okozott. A Balaton-felvidéki Nemzeti Park területén lévő egyik legnagyobb fecsketelep érdekében többen is felemelték a szavukat. A felújítás során ezért műfészkeket helyeztek el az épület több oldalán is, hogy a visszaérkező madarak a megszokott helyükön költhessenek.

Forrás: Regman Karola – Keszthelyi TV
http://tvkeszthely.hu/hirek/7862/atadtak-a-keszthelyi-vasutallomast/