ársasjátékot nyomtattak a Zöldmező iskolában

2019. május 23. (csütörtök)

Egy 3D nyomtató egy hónapos használati jogát nyerte el a Zöldmező utcai iskola. Az intézmény a Digitális Témahét keretein belül nyújtott be pályázatot, a berendezést pedig országosan mindössze 10 iskola kapta meg. A keszthelyi intézmény a diákokkal közösen, a nyomtató segítségével alkotott meg egy társasjátékot, ezzel pályáznak a következő fordulóban.
Festetics Julianna volt a megfejtése az egyik kérdésnek, amelyet a játékos csapatok egyike választott magának. A Zöldmező utcai iskola diákjai az intézmény legújabb társasjátékával játszanak, amelyben Keszthelyre és környékére vonatkozó kérdésekre kell válaszolniuk.

„Nagyon jó ez a társasjáték, egyszerűen az agyunkat megmozgatja és mindent, amit kell Keszthelyről tudni, tudunk mindent. Ebben a játékban az a jó, hogy mindent tudunk, számolástól elkezdve a kérdés, az activity, rajz, minden tökéletes.” – mondta a Zöldmező Utcai Általános Iskola és EGYMI tanulója, Horváth Tünde.

A gyerekek a különböző feladványok mellett a matematikát is gyakorolhatják, a dobókockákon ugyanis nem csak számok, hanem műveletek is vannak. A játék azonban nem csak az élmény miatt érdekes, hanem azért is, mert a fiatalok maguk alkották az elemeit egy 3D nyomtató segítségével.

A gép jelenleg is dolgozik, készülnek az újabb elemek a társasjátékhoz. A nyomtató kezelését az intézmény egyik informatika tanára vállalta magára, a fiatalok azonban megtanulták, hogy milyen technikával készülnek el a tárgyak.

„Abból indul ki, hogy egy kétdimenziós tárgyat mondjuk megszerkesztenek, és akkor ennek egy magasságot vagy mélységet adunk. Ezt ugye át kell egy program segítségével alakítanunk a nyomtatónak, hogy fel tudja dolgozni. Szeletelő programnak nevezik ezt a programot. Ő rétegekre bontja, és akkor ebből építi fel a 3D-s elemet.” – tájékoztatott Szabó Imre, a iskola pedagógusa.

A társasjáték megtervezését és elkészítését a felsősök és a szakgimnazisták vállalták magukra. A diákok közül többen az elemek tervezésében is részt vettek. A nyomtató egy pályázatnak köszönhetően került az iskolába, és egyelőre egy hónapig használhatják. Ha azonban a projekt következő fordulójában nyernek, akkor a berendezés az iskola tulajdonába kerül.

„A felhasználási területe az elég széles itt az intézményünkben is. Akár olyan fejlesztő játékok, eszközöknek a nyomtatása, amit itt a gyerekek a mindennapokban tudnak használni, és ezek akár tantárgyhoz kapcsolódóak is tudnak lenni. Mivel szakképzésünk van, ott a tervezésnél is nagyon jól tudják akár a szerkezetlakatos gyerekek egyedi munkáknak a megalkotásában kivitelezni, mivel nyomtatóban már fémnyomtató is létezik, tehát nagyon jól kapcsolható.” – emelte ki a Zöldmező Utcai Általános Iskola és EGYMI igazgatója, Krasznai Tamásné.

Az iskola az újonnan megalkotott társasjátékkal nevezhet a következő fordulóba. A pályaművet május végén kell benyújtani, az eredményhirdetésre pedig június elején egy Digitális Konferencia keretein belül kerül sor.

Regman Karola – Keszthelyi TV
https://tvkeszthely.hu/hirek/6053-tarsasjatekot-nyomtattak-a-zoldmezo-iskolaban?fbclid=IwAR05il9Y1Qq20yIyLB_N6N99o9ZXCiHOmhZKVoxnZaVCBFum3KCJwxmiluY