Sikeresen zárult a Civilek a tanórán kívüli nevelésért elnevezésű TÁMOP-projekt

2015. január 24. (szombat)

2015. január 19-én a keszthelyi Balaton Színházban került megtartásra a Civilek a tanórán kívüli nevelésért elnevezésű TÁMOP-projekt keretében általános iskolások részére rendezett vers- és prózamondó verseny, majd az azt követő ünnepélyes díjátadó és projektzáró rendezvény.

Az Újkori Középiskolás Helikoni Ünnepségek Alapítvány által lebonyolított, egyéves időintervallumú projekt tizenkét keszthelyi, vonyarcvashegyi és zalaszántói oktatási-nevelési intézménnyel együttműködve valósította meg a múzeumpedagógiai foglalkozásokat, tanulmányi kirándulásokat, versenyeket, vetélkedőket, irodalmi témahetet és a tehetséggondozás feladatát.

A projekt azt a célt tűzte ki, hogy hivatalos oktatási keretek mellett a fiatalok kevésbé kötött környezetben kapjanak természeti, történelmi ismeretbővítő impulzusokat, és a tapasztaláson alapuló tanulás kiegészítse az iskolait, továbbá erősítse bennük az értelmes szabadidő eltöltés igényét.

Az eltelt egy év során a vonyarcvashegyi, zalaszántói és keszthelyi óvodák gyermekei egy-egy négynapos témahét keretében látogattak el a Balatoni Múzeumba, hogy játékos természetismereti foglalkozásokon vegyenek részt, megismerkedjenek a Balaton élővilágával, és megtekintsék a Fenékpusztán működő madárgyűrűző és madármentő állomást.

Nézze meg galériánkat!

Az általános iskolák diákjai részére a Balaton kialakulása és az élővilághoz kapcsolódó foglalkozásokon kívül a történelmi ismeretek bővítését szolgáló helyszíni látogatások is segítettek betekintést nyerni a környező várak és erődítmények működésébe. Eljutottak a római erőd maradványaihoz Fenékpusztára, a Tátika várához, és Zalavárra, a Történelmi Emlékparkba. A múzeumban tartott foglalkozásokon őskori kunyhót és középkori várat építettek, megismerkedtek a korábbi évszázadok kultúrájával, és bemutatásra került a balatoni hajózás története. Ehhez kapcsolódóan egy egyórás sétahajózáson is részt vettek a keszthelyi kikötőből induló Csongor nevű hajó fedélzetén.

A projekt keretében megvalósult négy tanulmányi kirándulás, amelyek során alkalmanként százötven diák szakvezetéssel egybekötve látogatta meg a Kis-Balatont, a Rezi várat, a Festetics kastélyt és több keszthelyi múzeumot és emlékhelyet. Az ismertek visszakérdezése a kitöltésre került feladatlapokkal történt.

A projekt keretében történelmi, rajz, honismereti valamint vers- és prózamondó versenyt, egy zenés Versdélutánt és a „Kedves könyvem” elnevezésű, négynapos irodalmi témahetet is sikerült megrendezni. Az összes intézményben megszervezésre került a tehetséggondozás, ahol igény szerint irodalmi, kézműves vagy több területet magában foglaló komplex foglalkozások valósultak meg.

A projekt során rendkívül pozitív visszajelzések érkeztek az intézményekből, pedagógusok és a diákok részéről egyaránt. A projekt sikeréhez hozzájárult az iskolák, óvodák vezetőivel való kiváló kapcsolat, és a szakmai megvalósítókkal való hatékony együttműködés és összhang.

Pintér Márta
projektmenedzser