A keszthelyi közlekedést megvizsgálva

2014. szeptember 12. (péntek)

Felülvizsgáltatta a keszthelyi önkormányzat a belváros közlekedési rendjét, keresve lehetőségét az esetleges ésszerűsítéseknek, javításoknak. A képviselők csütörtökön ismerkedhettek meg az elkészült szakértői anyaggal.

– Legutóbb 2004-ben került sor a közlekedés átfogó vizsgálatára, az akkor készült koncepciót vezette be aztán fokozatosan az önkormányzat – mondta el Ruzsics Ferenc polgármester. – A belváros néhány évvel ezelőtti átalakításával történtek meg a legnagyobb változások, de már akkor is fenntartottuk annak lehetőségét, hogy egy idő után felülvizsgáljuk a közlekedési rendet, megnézzük, a gyakorlatban hogyan válik be a terv, és szükség esetén változtatunk rajta.

Az önkormányzat megbízást adott a Pannonway Építő Kft-nek a felülvizsgálatra, melynek eredményét csütörtökön munkaértekezlet keretében tárták a képviselő-testület és bizottságai elé a szakértők. A vizsgálat szerint a forgalomnagyságok tekintetében kapacitásproblémák nincsenek, a csomópontok telítettsége megfelelő, a külső kapcsolatok és a városba bevezetés kedvező. A városi úthálózat szerkezetét észak-déli irányban jónak, kelet-nyugati irányban azonban kedvezőtlennek ítélték.

A szakértők két javaslatot dolgoztak ki a közlekedés átalakítására, a kelet-nyugati irányú áthaladás javítására.
A könnyebben megvalósítható, kisebb módosítással járó javaslat szerint a Georgikon utcát újra kétirányúvá kellene tenni, a Kastély utcából ismét engedélyezve a jobbra kanyarodást. Ezzel a Georgikon utcában kialakított 28 ún. halszálkás rendszerű parkoló megszűnne, pótlásukra csak az úttal párhuzamosan lehetne biztosítani várakozóhelyeket, így tizenhárommal kevesebb állna rendelkezésre. Mivel az átalakítás ezáltal a főtér-projekt fenntartási kötelezettségeit érintené, a hiányzó parkolókat máshol pótolni kellene.
A másik – jóval költségesebb és több átalakítást igénylő – javaslat az előző változtatáson túl a Szalasztó utca kétirányúvá tételét tartalmazza, mely megoldás további 30, azaz összesen 58 parkoló megszűnésével, a jelzőlámpás csomópont átalakításával és a Szalasztó utcai zöld szigetek elbontásával is járna. Ennek megvalósításához, a várakozóhelyek pótlásához átfogó tömb-rehabilitációra lenne szükség a területen.

– Mivel a döntés hatása hosszú távú, felelős testületként úgy határoztunk, hogy nem hozunk döntést, azt inkább az októberben felálló új képviselő-testületre bízzuk – mondta el Ruzsics Ferenc.